מבאר הדיו

אנימציה/ילדים/בינ״ל/אוסף קצרים/זרקור לעבר/לכל המשפחה

סרטי פליישר לכל המשפחה
אוצרת התוכנית: גילת פרג
מאה שנה עברו מאז הקימו האחים פליישר בניו יורק את הסטודיו שלהם, שבו, במשך עשרים שנה, נוצרו סרטי האנימציה הקצרים והפופולריים ביותר בארצות הברית. הסרטים של
הפליישרים היו מלאי רעיונות והמצאות, סיפורים ופטנטים (למשל, הכדור הקופץ), והם גם יצרו או הביאו למסך כמה מהדמויות המוכרות והאהובות במיוחד: בטי בופ, קוקו הליצן והכלב שלו בימבו, סופרמן ופופאי המלח. התוכנית היא מחווה לתור הזהב של האנימציה המוקדמת.

 אנגלית בתרגום לעברית

 

שיתוף:
סופרמן- המדען המטורף

מדען מטורף שולח מכתב איום למערכת העיתון ובו הוא מאיים שבחצות הוא ישלח קרן אלקטרוניזית למקום לא צפוי בעיר, כדי לפגוע ולנקום באלו שלעגו לו. קלארק קנט (שזהותו הסודית היא סופרמן) נשלח למשימת סיקור האירוע. פרק ראשון משבעה עשר סרטים בצבע שנעשו כעיבוד ראשון לקומיקס של DC.

בימוי: דייב פליישר/ הפקה: מקס פליישר ופרמונט

10:27 דקות /1941 / ארה״ב

קוקו והבקרה על כדור הארץ

קוקו הליצן והכלב שלו פיץ נכנסים למרכז הבקרה של כדור הארץ, בו ידיות לשליטה על אספקטים שונים של העולם. פיץ הסקרן מתקשה להתאפק, והעולם נכנס לסחרור.

בימוי: דייב פליישר/ הפקה: מקס פליישר INKWELL STUDIOS

5:48 דקות /1928 / ארה״ב

בטי בופ- שלגיה

הצרות מתחילות כשמראת הקסמים של המלכה אומרת שבטי בופ היא היפה מכולן. אחד מסרטי האנימציה האהובים של כל הזמנים מגישים הפליישרים את הסיפור המוכר עם טוויסט משלהם. קאב קאלווי מלווה בשירת בלוז את המרדף ההזוי של האם החורגת אחרי בטי.

בימוי: דייב פליישר/ הפקה: מקס פליישר Fleischer Studios

7:07 דקות /1933 / ארה״ב

פופאי המלח עם סוויפי הקטן

כשפופאי נשלח לשמור על סוויטפי, הוא לא חשב שזו תהיה משימה מסובכת, אך סוויטפי הקטן מזדחל מתוך העגלה שלו אל תוך גן החיות, ומאתגר את היצר האבהי של פופאי בין הפילים הקרוקודילים וההיפופוטם. אולפני פליישר היו הראשונים שהביאו את פופאי למסך מתוך הקומיקס, ותרמו רבות לפיתוח הדמות כפי שאנחנו מכירים אותה היום.

בימוי: דייב פליישר

מקס פליישר ואדולף זוקור דקות /1936 / ארה״ב

אין לי אף אחד

זהו אחד מסדרת “שירים מוקרנים” של הפליישרים, בו כיכב הכדור הקופץ המפורסם שלהם. הסרטים, שנוצרו בין השנים 1921-1938 והופצו ע”י סרטי פרמונט הציגו שירים פופולריים עם הומור וסטריוטיפיים האופייניים לתקופה.

בימוי: דייב פליישר/ הפקה: פליישר וסרטי פרמונט

9:05 דקות /1932 / ארה״ב

יש לי זמן פנוי

דייג מנסה להתמודד עם תולעת מרדנית ועם בטי בופ-הפעם כבת ים, שהופכת לזמרת אטל מירמן. עוד עיבוד למסך לשיר פופולרי מסרטי הכדור הקופץ של הפליישרים

בימוי: דייב פליישר/ הפקה: מקס פליישר

8:47 דקות /1932 / ארה״ב

המלצות בשבילך

סינון לפי תיוגים